Exacerbație reversibilă a parkinsonismului în timpul chimioterapiei cu epirubicină-ciclofosfamidă la un pacient cu sindrom hamartomului tumoral PTEN și boală Parkinson de debut timpuriu
Un raport de caz documentează o femeie în vârstă de 35 de ani cu varianta germinală PTEN și boală Parkinson cu debut timpuriu, care a experimentat o agravare severă, reproductibilă și complet reversibilă a simptomelor parkinsoniene în timpul a două cicluri de chimioterapie cu epirubicinăciclofosfamidă. Exacerbările au apărut la câteva zile după tratament, au atins apogeul în jurul unei săptămâni și s-au rezolvat în decurs de două săptămâni fără schimbări medicamentoase, sugerând o neurotoxicitate temporală indusă de chimioterapie care necesită considerare clinică.
Surse
- MED — Fri Sep 11 2026 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time) · Citește tot articolul (tradus)
Afișăm titlu + rezumat scurt în limita dreptului de autor; textul integral e la sursă.