Obiceiurile alimentare și riscul apariției simptomelor de depresie și a tulburărilor de anxietate: un studiu prospectiv de cohortă
Acest studiu longitudinal, care a cuprins peste 6.900 de adulți, a analizat legăturile dintre obiceiurile alimentare identificate empiric și riscul ulterior de depresie și anxietate, folosind chestionare anuale de screening validate. Consumul ridicat de fast-food și zahăr a fost asociat cu un risc de aproximativ două ori mai mare atât pentru simptomele de depresie, cât și pentru tulburările de anxietate, în timp ce dietele bogate în legume și cele de tip vegetarian nu au prezentat niciun efect protector în rândul populației totale.
Surse
- MED — Fri Jun 26 2026 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time) · Citește tot articolul (tradus)
Afișăm titlu + rezumat scurt în limita dreptului de autor; textul integral e la sursă.